Kärt men omöjligt återseende av något saknat



Jag kom hem till lägenheten efter några dagars frånvaro. Inne i vardagsrummet var balkongdörren öppen och det låg halvsmält snö i hela lägenheten. När jag gick in i köket möttes jag av fyra bekanta ögon som tittade igenkännande på mig.
På något sätt hade hunden och katten som en gång var mina tagit sig in via balkongen och satt nu i mitt kök och väntade på mig. Båda sprang emot mig och kramade mig så som husdjur gör när man varit borta länge. Jag kände mig lycklig över att ha dem tillbaka, men innan jqag hann tänka tanken så ringde det på dörren och en soctant stod såklart utanför för att inspektera mig.

Jag gömde djuren i köket och öppnade ytterdörren. Panik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0